Fiat X1/9 Five Speed, 1981
Hide slides
Aktualisiert: 15-October-2024 12:13

Fiat X1/9 Five Speed, 1981

Motorsound
Fahr Sound
Informationen
Model information
Make history

Fiat X1/9 Five Speed, Jahr 1981. Farbe Goldmetallic kombiniert mit einer zweifarbigen braunen Kunstlederausstattung. Der Fiat X1/9 ist ein bemerkenswertes zweisitziges „Spider-Coupé“ mit Mittelmotor, das von Bertone entworfen wurde. Der X1/9 verfügt über eine abnehmbare Dachplatte, die im vorderen Gepäckraum verstaut werden kann. Das Reserverad ist raffiniert hinter dem Beifahrersitz verstaut. Der X1/9 wurde 1972 vorgestellt und die zweite Serie mit dem Namen „Five Speed“ wurde 1978 eingeführt. Dieser schöne Fiat X1/9 Five Speed befindet sich in einem guten Originalzustand, das Auto hat 107.000 Kilometer von neu gefahren. Das Auto zeigt alle Originaldetails und einige Gebrauchs- und Altersspuren (etwas Korrosion an der vorderen unteren Ecke des rechten vorderen Kotflügels). Dieser schöne Fiat ist mit einem 1500-cm³-Vierzylindermotor und einem manuell betätigten Fünfganggetriebe ausgestattet. Dieser Fiat X1/9 Five Speed ist ein sehr originelles Beispiel und ein entzückendes Fahrerauto.

ARCHIV | VERKAUFT

The Fiat X1/9 is a fantastic 1970s mid-engine sports car design initiated by Bertone and adopted by Fiat. The Fiat X1/9 Spider Coupé was presented to the public in November 1972. The bodywork was produced by Bertone. The Fiat X1/9 Spider Coupé features a detachable roof panel that can be stowed away in the front luggage compartment. The X1/9 is powered by a 75 bhp four-cylinder 1300 Sport engine derived from the Fiat 128 Rallye. The engine is located behind the seats to obtain the best possible weight distribution and road holding qualities. In 1978 a revised model was introduced and named Fiat X1/9 ‘Five Speed’. The car featured a more powerful 85 bhp 1500 cc engine and a five-speed gearbox. The Fiat X1/9 was extremely successful, especially in the USA. In 1982 a more luxurious ‘IN’ version was marketed by Bertone. In 1988 the last special version saw the light of day with the name ‘Gran Finale’. From 1972 until 1989 180.000 Fiat X1/9 cars were built. As with many cars from the 1970s rust was their biggest enemy and not many cars survived the test of time. It is hard to find perfectly preserved examples of this very desirable Bertone design. The Fiat X1/9 is one of the most iconic Fiat models; a true classic.   

Technical data*

Four cylinder engine (OHC)
cylinder capacity: 1498 cc
capacity: 85 bhp at 6000 rpm
torque: 120 Nm at 3200 rpm
carburettor: 1 Weber 34 DATR 7/250
gearbox: 5-speed, manual
brakes: disc brakes around
top speed: 180 km/h. - 113 mph.
weight: 920 kg unladen

*All the Fiats by Editoriale Domus

 

Imparts
Kontakt
Adresse
Strassenkarte
Telefon: +31 (0)26 442 99 37
Bonnetstraat 33
6718 XN Ede
Niederlande