Innocenti Mini 1000, 1973
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Aktualisiert: 25-April-2024 17:17

Innocenti Mini 1000, 1973

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Innocenti Mini 1000 'Export', Jahr 1973. Farbe cremeweiß mit einem schwarzen Kunstleder-Interieur. Diese seltene Mini des Typs B38 / 6 wurde aus Italien importiert, wo diese Autos von 1968 bis 1975 gebaut wurden. Das Auto ist in guten bis sehr guten Originalzustand und vor Ablieferung werden vier neue Reifen montiert. Im Jahr 1968 waren die Innocenti Mini genaue Kopien ihrer britischen Kollegen. Im Laufe der Zeit führte Innocenti mehrere Detailänderungen durch in das Innere und das Äußere des von ihnen hergestellten Minis. Die Autos wurden immer etwas luxuriöser. Dieser Innocenti Mini aus 1973 verfügt über verschiedene Innocenti spezifische Details: andere (Carello) Scheinwerfer mit andere Chrom-Ringe, eine andere Kühlergrill, ausstellbare Dreiecks Fenster in den Türen (nicht anwesend bei Britische Mini Modelle), eine Rückwärtsfahrt Lampe, die Haube wird von dem Inneren entriegelt, eine andere Kofferraum Deckel, einem 1000 ccm-Motor mit 10% mehr Leistung, mehr Luxus Türverkleidungen , Veglia-Borletti Armaturen, andere Abzeichen auf der Außenseite und so weiter. Dieser Innocenti ist ein einzigartige Mini und das Auto fährt herrlich!

ARCHIVE | VERKAUFT

The Morris Mini saw the light of day in the year 1959. The Mini was designed by Sir Alec Issigonis (who also designed the Morris Minor) and is considered to be one of the greatest concepts in motorcar history. The Mini is a front wheel drive car; that was not new those days, but the transverse-engine packaging was. The Mini is a very small car, only 305 cm. long (the VW Beetle is 100 cm. longer!), but the interior offers lots of space, enough for four persons, because of the clever concept. The Mini is equipped with a unique "hydrolastic" suspension and the Mini's wheels are located at the outer corners of the car giving the Mini tremendous road-holding; like a go-cart.
The Mini was an invention of Sir Alec Issigonis for Morris. Morris merged with BMC in 1962 and Mini became a marque of its own in 1969. The Mini was produced as a two- door saloon and as a two- door estate (Countryman/ Traveller).

Based on the two- door saloon John Cooper (formula 500, formula 3 and formula 1 racing-car constructor and a friend of Sir Alec Issigonis) tuned the Mini's engine which resulted in the birth of the famous Mini Cooper. The Mini Cooper combined a light-weight compact car, excellent road holding and a powerful engine. The combination of these factors resulted in a very competitive, "bomb-on-wheels", that was suitable for winning competitions...

The Mini Cooper has a great record of rally successes; it started with the victory in the Dutch "Tulpenrallye" with Pat Moss (Stirling Moss's sister) driving it. Many successes followed. The most remembered success was the victory in the Rallye of Monte Carlo with Paddy Hopkirk driving the "Works-Mini".

Technical data

Four cylinder in-line engine
cylinder capacity: 998 cc
induction: 1 x S.U.
capacity: 41 bhp. at 5100 rpm
torque: 68 Nm at 2600 rpm
top-speed: 150 km/h
gearbox: 4-speed, manual
aandrijving: voorwielen
brakes: drum brakes around
weight: 620 kg.

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Telefon: +31 (0)26 442 99 37
Bonnetstraat 33
6718 XN Ede
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