Jensen 541 S, 1961
Hide slides
Aktualisiert: 25-April-2024 17:17

Jensen 541 S, 1961

Motorsound
Fahr Sound
Informationen
Model information
Make history

Jensen 541 S, Jahr 1961. Farbe weiß mit dem Dach rot metallic lackiert. Hellbeige (Magnolia) Lederpolster und Beige Teppich. Diese wunderschöne und seltene Jensen 541 S wurde in der Vergangenheit in Großbritannien restauriert. Rechnungen der Wiederherstellung sind vorhanden. Das Auto ist in einem sehr guten und schönen Zustand und das Auto zeigt alle Originaldetails. Die Jensen 541 S verfügt über eine große Austin 3993 cc Sechs-Zylinder Reihen-Motor mit einem herrlichen Motor Sound. Die Kraft wird über ein Rolls-Royce Hydramatic 4-Gang-Automatikgetriebe auf die Hinterräder übertragen. Der Jensen 541 S ist ein sehr seltenes Auto, wie oben erwähnt, nur 127 Autos wurden gebaut, von denen 20 mit einem manuellen Getriebe und 107 Autos mit dem Rolls Royce Hydramatic ausgestattet waren. Der Jensen 541 S verfügt über ein Stahl-Chassis mit einer glasfaserverstärkten Kunststoff-Karosserie (GFK), dass in der Tradition vieler britischer Sportwagenhersteller der 60er Jahre. Mit einem Jensen 541 S fährt man nicht incognito; Ein echter Kopfdreher ist es und ein besonderes Stück britischer Auto-Geschichte!

ARCHIV | VERKAUFT

The brothers Richard and Alan Jensen started building special bodies on Standard and other chassis makes in the thirties of the twentieth century. From the year 1935 they started fabricating their own cars fitted with Nash and Ford engines. In the year 1950 the first Interceptor was presented, powered by a big six cylinder Austin engine. Jensen Motor Company had found her way building fast and stylish GT's. In 1953 the beautiful Jensen 541 was presented on the London motor show. The 2+2 coupe was given strong and purposeful lines and the bodywork was made of GRP (Glass fiber reinforced plastic). The car was powered by a four Litre Austin six cylinder in-line engine. In the fall of 1956 the 541 de luxe was introduced, this model was equipped with disc brakes all round. In 1957 the 541 R saw the light of day. In the year 1960 the 541 S was introduced. This model featured a wider body and thus a more spacious interior. The 541 S was also fitted with a limited-slip differential and the car could be ordered with a Rolls-Royce Hydramatic 4-speed automatic gearbox.  From 1953 until 1957 Jensen built 225 Jensen 541 cars of which 53 were de luxe models. 200 Jensen 541 R models were built from 1957 until 1960. The 541 S is the rarest model, only 127 cars of this type were made of which 107 cars were fitted with the automatic gearbox and only 20 cars were fitted with a manually operated gearbox.

Technical data

Six cylinder in-line engine (OHV)
cylinder capacity: 3993 cc.
induction: 3 S.U. carburettors
capacity: 152 bhp. at 4100 rpm.
top-speed: 176 km/h - 110 mph
brakes: disc brakes all round
gearbox: 4-speed, automatic
weight: 1475 kg.

Marc Vorgers
Marc vorgers.png
Marc Vorgers