Volkswagen Beetle 1303 cabriolet, 1978
Volkswagen Käfer 1303 Cabriolet, Jahr 1978. Farbe dunkelblau kombiniert mit blauer Innenausstattung. Blaue Vinylsitze mit Stoffsitzflächen, blaue Vinyl-Türverkleidungen und blauer Teppich. Dunkelblaues Mohair-Verdeck und Verdeck-Abdeckung. Dieses fantastische, von Karmann gebaute VW Käfer Cabriolet wurde 1993 in die Niederlande importiert. Das Auto ist in einem hervorragenden und super originalen Zustand! Das Auto wurde in der Vergangenheit professionell und perfekt neu lackiert. Die Karosserie ist in ausgezeichnetem Zustand, die Chromverzierungen sind wunderschön und die originale Innenausstattung ist großartig! Das Volkswagen Käfer Cabriolet ist eine Ikone der Automobilgeschichte. Das Auto bietet Platz für 4 bis 5 Personen (je nach Körpergröße ;-) und bietet jede Menge Fahrspaß! Angetrieben wird der VW Käfer von einem luftgekühlten Vierzylinder-Boxermotor im Heck mit fantastischem Sound! Die Kraftübertragung auf die Hinterräder erfolgt über ein 4-Gang-Schaltgetriebe. Dieses wundervolle VW-Käfer-Cabriolet zeigt alle originalen Details, wie das Lenkrad mit „Wolfsburg-Logo“ und die Stahlfelgen mit verchromten Radkappen. Das Auto ist mit einem Becker Europa-Radio mit UKW und einer Alarmanlage ausgestattet. Diese begehrenswerte Schönheit ist bereit, an einen stolzen neuen Besitzer übergeben zu werden! Genieße den klassischen Lebensstil!
ARCHIV | VERKAUFT
The Volkswagen "Beetle" as we know the car these days was designed and developed by Ferdinand Porsche. In prewar Germany the government asked Porsche to design a car which every German inhabitant could afford. The concept was named "Kraft Durch Freude Wagen".
Ferdinand Porsche finished the design in the year 1934 and the first limited production started in the year 1938.
The KDF car was a clever and simple design which should guarantee a reliable car. And it was; the pressed steel bodywork was fitted to a platform chassis equipped with all round torsion bar sprung suspension. The engine was fitted at the rear of the car and the luggage compartment at the front. The four cylinder engine was of the boxer type and it was air-cooled.
After world war two the production started again in Wolfsburg Germany and soon the Volkswagen was sold world wide. The people nicknamed the car "Beetle" because of it's looks. The car evolved over the years, mechanically it was improved in little steps and the engines grew from 1131 cc. up to 1600 cc. in the final European production run.
In the year 1948 a Volkswagen Beetle four passenger convertible was introduced which was built by Karmann in Osnabrück Germany. This convertible was built until the European production was ceased in the year 1980.
Between the years 1949 and 1953 another Volkswagen Beetle convertible was built by Hebmüller of Germany, this was a two seater convertible. This scarce two seater convertible was built 696 times.
The Volkswagen Beetle would become a cult car in the sixties and seventies of the ninetieth century (think back of the famous 'Herbie' movies in wich a VW Beetle named 'Herbie' was playing the leading role.)
The Volkswagen Beetle is still being produced in Mexico. The cars are only available on the south American market and are fitted with a modern liquid cooled Volkswagen engine.
From 1938 on over 20 million Volkswagen Beetle's have been produced; a world record in automobile production.
Technical data
Four cylinder boxer engine
cylinder capacity: 1584 cc.
capacity: 60 bhp. at 4000 rpm.
gearbox: 4- speed, manual
top-speed: 135 km/u. - 85 mph.
weight: 890 kg.