Volvo P1800 S 1966 Restoration
Dieser Volvo P1800 S wurde vom Besitzer zerlegt. Die Karosserie ist in dem schlechtesten Zustand, den wir je bei einem Volvo P1800 S gesehen haben. Die Schweller, die Heckschürze und der Kofferraumboden sind fast vollständig verschwunden. Fast jeder Teil des Blechs unterhalb der Gürtellinie benötigt eine Blechreparatur. In einem Spezialbad wurde die Karosserie von Lack- und Leimresten befreit. Die umfangreiche Blechrestaurierung hat begonnen!
Fortsetzung folgt.
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Volvo P1800 S, 1966
The Volvo P 1800 is undoubtedly the most elegantly, exquisitely and dynamically designed Volvo of the twentieth century. The Volvo P 1800 was designed by Per Petterson who was employed at 'carrosseria Frua' those days.
The Volvo P 1800 came onto the market in 1961 as a coupe and was initially built at Jensen’s in England. The P1800 became world-famous for the series of "The Saint" in the 1960s, with Roger Moore as Simon Templar in the leading role.
After building 6000 cars in 1963, production of the P 1800 was relocated to Sweden, and the car was then named the P1800 "S" (Sverige).
In September 1969, the P1800 E came onto the market with a Bosch fuel injection system, a modified dashboard and had disc brakes all around. The P1800 ES estate /coupe came onto the market in 1971.
Technical data
Four-cylinder Volvo B18 B engine
2 S.U. carburettors
cylinder capacity: 1780 cc.
capacity: 115 bhp.
gearbox: 4 speed+ overdrive
weight: 1070 kg.