Lotus Elan 1600 (Series 1), 1964
Hide slides
Aktualisiert: 09-October-2024 13:16

Lotus Elan 1600 (Series 1), 1964

Motorsound
Fahr Sound
Informationen
Model information
Make history

Lotus Elan 1600 (Serie 1), Jahr 1964. Farbe Rot mit einer schwarzen Innenausstattung und schwarzem Verdeck. Dieses Auto hat die Produktionsnummer 258. Dieser wunderschöne Lotus Elan der 1. Serie wurde vollständig restauriert, das Auto wurde vor kurzem fertiggestellt. Das spezielle Rohrchassis, die GFK-Karosserie und alle mechanischen Komponenten einschließlich des Lotus-Twin-Cam-Motors wurden restauriert und überholt. Die Restaurierung wurde gemäß den Originalvorgaben des Herstellers durchgeführt. Ein ausführlicher Fotobericht und Rechnungen der Restaurierung sind vorhanden. Dieser prächtige Lotus-Elan ist in einem hervorragenden Zustand und das Auto klingt und fährt perfekt! Der Lotus Elan wird weltweit von Kennern als der beste klassische Sportwagen in Bezug auf Handling gefeiert. Das geringe Gewicht von nur 680 Kilogramm gepaart mit einem leistungsstarken 105-DIN-PS-Motor und einer hervorragenden Straßenlage ergeben einen spektakulären Kompaktsportwagen mit einer Höchstgeschwindigkeit von 180 km/h und eine Beschleunigung von 0 auf 100 in 7,8 Sekunden; außerirdische Leistung in den 1960er Jahren! Eine ikonische Sportwagenkreation, die von Lotus-Direktor Colin Chapman initiiert und von Ron Hickman entworfen wurde. Dies ist ein sehr sportlicher, hervorragend fahrbarer und sehr begehrter Lotus Elan der 1. Serie!

ARCHIV | VERKAUFT

Lotus cars was established in the year 1952 by the British engineer Colin Chapman. Earlier, in the year 1948 the first Lotus saw the light of day. It was an Austin Seven based trial car which was named Lotus Mk I. The first company building was located located at old stables in Hensey, north London. In the year 1954 the company was split into Lotus cars and Team Lotus for the racing activities. Team Lotus competed in the Formula 1 championships from 1958 until 1994. Concerning the street cars Lotus has become renown for the Lotus seven and the Super Seven. These ultra light 'street racers' are being produced until this day. The cars are available ready made and in kit form.
All Lotus racing and sports cars are being engineered by the same philosophy: as light as possible. Because of the low weight Lotus cars feature superb road holding capacities, the experience is truly go-kart like. In 1957 the famous Lotus de Elite was presented, this sports car was the first car with a GRP (glass fiber reinforced plastic) unitary bodywork. The Elite was very competitive on the track. In the year 1962 the Lotus Elan was introduced. The Elan was constructed with a backbone chassis on which the GRP body was mounted. The Elan is one of the finest driving and handling classic sports cars. The year 1966 saw the birth of the Lotus Europa. Again a backbone chassis was used but this time the car featured a centrally mounted engine.
Lotus is still alive and kicking with the models Elise, Exige and the modern Europa. The story continues strongly because Lotus always stuck to their philosophy: building ultra light, fast and superb handling cars for road and track use.

Technical data

engine: Four cylinder in-line engine with double
overhead camshafts (DOHC)
induction: 2 x twin choke Weber
cylinder capacity: 1558 cc.
apacity: 105 bhp. at 6600 rpm.
torque 146 Nm. at 4200 rpm.
gearbox: 4-speed, manual
acceleration 0-100 km/h: 7.8 sec.
top-speed: 112 mph / 180 km/h.
weight: 680 kg.

Imparts
Kontakt
Adresse
Strassenkarte
Telefon: +31 (0)26 442 99 37
Bonnetstraat 33
6718 XN Ede
Niederlande