Volkswagen ‘Beetle’ 1303 cabriolet, 1978
Hide slides
Aktualisiert: 28-March-2024 19:41

Volkswagen ‘Beetle’ 1303 cabriolet, 1978

Motorsound
Fahr Sound
Informationen
Model information
Make history

Volkswagen 'Käfer' Cabriolet, Jahr 1978. Farbe Brasil Braun metallic mit einem beigefarbenen Kunstleder Innenraum und schwarzem Teppich. Beige Verdeck und Verdeck-Abdeckung. Dieses wunderschöne klassische VW ‘Käfer‘ Cabriolet wurde seit 25 Jahren von seinem ersten (deutschen) Besitzer geschätzt. In den Jahren 1989 - 1992 hatte er das Auto ausgiebig restauriert lassen. Die Geschichte des Autos ist wunderschön dokumentiert. Im Jahr 2007 wurde dieser VW in die Niederlande importiert. Im Jahr 2010 erhielt das Auto eine leistungsfähigere 1835 cc Motor, die jetzt 40.000 Kilometer geführt hat. Der Motor ist mit zwei Weber Vergaser und einer speziellen Abgasanlage ausgestattet. Diese Upgrades fügen Pfeffer zu diesem komfortablen und sportlichen Viersitzer Cabriolet hinzu! In letzter Zeit hat das Auto einige Verbesserungen erhalten: Die Bremsen wurden überholt und erneuert wurden der Benzintank, die Schockdämpfer und der Anlasser. Dieses VW ‘Käfer‘ Cabriolet ist in sehr gutem Zustand und das Auto fährt perfekt. Die Farbe zeigt einige Unvollkommenheiten. Weiter ist das Auto ausgestattet mit einem sehr schönen ‘Windstopp‘, einem Kenwood Radio / CD Sound System und einem Sportlenkrad mit Holzkranz. Ein sehr beliebtes Cabrio in einer brillanten Farbkombination!

ARCHIV | VERKAUFT

The Volkswagen "Beetle" as we know the car these days was designed and developed by Ferdinand Porsche. In prewar Germany the government asked Porsche to design a car which every German inhabitant could afford. The concept was named "Kraft Durch Freude Wagen".
Ferdinand Porsche finished the design in the year 1934 and the first limited production started in the year 1938.
The KDF car was a clever and simple design which should guarantee a reliable car. And it was; the pressed steel bodywork was fitted to a platform chassis equipped with all round torsion bar sprung suspension. The engine was fitted at the rear of the car and the luggage compartment at the front. The four cylinder engine was of the boxer type and it was air-cooled.
After world war two the production started again in Wolfsburg Germany and soon the Volkswagen was sold world wide. The people nicknamed the car "Beetle" because of it's looks. The car evolved over the years, mechanically it was improved in little steps and the engines grew from 1131 cc. up to 1600 cc. in the final European production run.
In the year 1948 a Volkswagen Beetle four passenger convertible was introduced which was built by Karmann in Osnabrück Germany. This convertible was built until the European production was ceased in the year 1980.
Between the years 1949 and 1953 another Volkswagen Beetle convertible was built by Hebmüller of Germany, this was a two seater convertible. This scarce two seater convertible was built 696 times.
The Volkswagen Beetle would become a cult car in the sixties and seventies of the ninetieth century (think back of the famous 'Herbie' movies in wich a VW Beetle named 'Herbie' was playing the leading role.)
The Volkswagen Beetle is still being produced in Mexico. The cars are only available on the south American market and are fitted with a modern liquid cooled Volkswagen engine.
From 1938 on over 20 million Volkswagen Beetle's have been produced; a world record in automobile production.

Technical data

Four cylinder boxer engine
cylinder capacity: 1584 cc.
capacity: 60 bhp. at 4000 rpm.
gearbox: 4- speed, manual
top-speed: 135 km/u. - 85 mph.
weight: 890 kg.

Imparts
Kontakt
Adresse
Strassenkarte
Telefon: +31 (0)26 442 99 37
Bonnetstraat 33
6718 XN Ede
Niederlande